Rozłożenie reklamy w czasie - Przekaz reklamowy, projektowanie przekazu reklamowego, rodzaje i cele reklamy

Rozłożenie reklamy w czasie

Rozłożenie reklamy w czasie

Rozłożenie reklamy w czasie:

a)w skali makro – jak rozłożyć reklamę w dłuższym okresie czasu – w odniesieniu do sezonowości i trendów w danej branży. Przedsiębiorstwo może podporządkować się sezonowości lub jej przeciwstawić. Może także rozłożyć wydatki na reklamę po równo przez cały rok. Reklama w sezonie niknie w szumie reklam firm konkurencyjnych, poza sezonem zwykle konkurenci milczą, więc łatwiej jest się przebić (reklama jest częściej zauważana). Niektóre firmy rozkładając wydatki na reklamę po równo przez cały rok lub zwiększając wydatki na reklamę poza sezonem doprowadziły do wzrostu sprzedaży poza sezonem. Sezonowa reklama utrwalała sezonową konsumpcję.

b)w skali mikro – jak rozłożyć nadawanie reklamy w krótkim okresie czasu aby uzyskać jak najlepsze efekty. Właściciel dyskoteki odbywającej się w soboty rozpocznie nadawanie reklam w radiu w poniedziałek (mała częstotliwość) i będzie zwiększał wydatki/częstotliwość tym bardziej im bliżej będzie soboty. Najintensywniej będzie się reklamował w piątek. W następnym tygodniu sytuacja się powtórzy.
e6 ładowarka auto
pozycjonowanie www tani kredyt RaFiK Blog Ratownictwo medyczne wózki widłowe